Ön Bilgilendirme Formu

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ ÖN BİLGİLENDİRME FORMU


Bu yazıda size temin edeceğimiz ürün/ürünlerin satışın temel esasları ile temel yasal haklarınız açıklanmıştır.

Lütfen bu yazıyı dikkatlice okuyunuz, inceleyiniz, herhangi bir sorunuzun olması durumunda Şirketimiz ile 444 83 73 numaralı telefonu aracılığıyla temasa geçiniz.

İşbu ön bilgilendirmeyi kabul etmekle HİZMET ALAN, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde ürün/ürünlerin bedeli ve varsa belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına girdiğini ve bu konuda açıkça bilgilendirildiğini peşinen kabul etmektedir. HİZMET ALAN, satın almak üzere olduğu ürün/ürünlerin tüm vergiler dahil bedeli ve ödeme şekli ve cayma hakkı ile cayma hakkının kullanım şartları, Securitas Alarm’in tam ticari unvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ve sair bilgilere ilişkin ön bilgilendirmeyi okuyup açıkça bilgi sahibi olduğunu,ön bilgilendirmeyi ve Sözleşmeyi teyit etmekle ödeme yükümlülüğü altına gireceğini anladığını,ön bilgilendirmenin Sözleşmenin ayrılmaz bir parçası haline geldiğini ve tüm bu bilgileri edinerek, elektronik ortamda Hizmeti satın almak için gerekli onayları vereceğini kabul eder.

 


1. TARAFLAR

SECURITAS ALARM IZLEME VE GÜVENLİK SİSTEMLERİ A.Ş BİLGİLERİ: (Bundan böyle kısaca "Securitas Alarm” olarak anılacaktır.)

Ünvanı : SECURITAS ALARM IZLEME VE GÜVENLİK SİSTEMLERİ A.Ş
Mersis No : 083905412600015
Vergi D./ No: Başkent / 8390541266
Adres : Ehlibeyt Mah. Ceyhun Atuf Kansu Cad. Başkent Plaza No: 106/68 Balgat, Çankaya, Ankara
Telefon : 444 99 73
Eposta : infoalarm@securitas.com.tr
KEP Adresi : securitasalarm@hso3.kep.tr
 
Müşteri Şikayetleri Çağrı merkezi : 444 83 73
 

HİZMET ALAN BİLGİLERİ: (Bundan böyle kısaca "HİZMET ALAN” olarak anılacaktır.)

Adı Soyadı / Ünvanı :
Teslim edilecek kişi :
Teslimat Adresi : 
Telefon : 
Eposta/kullanıcı adı : 
 
arasında internet ortamı üzerinden bildirilen icap ve kabul üzerine onay tarihinde akdedilmiştir.

 

2. KONU 

İşbu Mesafeli Hizmet Satışı Ön Bilgilendirme Formu’nun konusu; HİZMET ALAN’nin mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmesinden önce, aşağıdaki hususlar hakkında bilgilendirilmesidir.

 

 3.HİZMET NİTELİĞİ ve TOPLAM FİYAT

 

3.1.Sözleşme Konusu Hizmet(ler)/Sistem(ler)
Elektronik Güvenlik Sistemi/Ürün/Sistem: HİZMET ALAN’ın mekanında mevcut veya SECURITAS ALARM'dan satın aldığı/kiraladığı, Bilgi İhbar Formunda bileşenleri ve özellikleri tanımlanan Alarm Sistemi, Kamera Sistemi veya Alarm Sistemini, Kamera Sistemini oluşturan her bir parça ya da parçaların tümü "Elektronik Güvenlik Sistemi/Ürün/Sistem" olarak tanımlanmaktadır. Hizmet: Hizmet Alan’ın tercih ettiği pakete göre ve Sözleşme devamında açıklanan şartlar doğrultusunda her biri ayrı ayrı olmak üzere; (ı) Alarm Sisteminin telefon, internet gibi iletişim hatları üzerinden gönderilecek sinyaller vasıtasıyla AİM ( Alarm İzleme Merkezi)’den izlenmesi, gelen sinyaller hakkında Hizmet Alan’ın bilgilendirilmesi (ıı) Hizmet Alan’ın Mekanında hali hazırda kurulu bulunan ve/veya SECURITAS ALARM'dan satın
almış olduğu/ kiraladığı Kamera Sisteminin sağlıklı çalışıp çalışmadığının kontrolünün sağlanması, (ııı) Alarm sisteminden AİM’e alarm sinyali geldiğinde video/görüntü ile doğrulamanın yapılabilmesi amacıyla, Alarm Sisteminden gelen alarm sinyalinin nedeninin görüntüleme ile teyit edilmesi, (ıv) Securitas Alarm Mobil Uygulaması üzerinden AİM’e gelen sinyallerin takip edilmesi, (v) AİM’den gelen alarm ve talimata istinaden "kontrol görevlisi" tarafından Mekana gidilerek kontrol edilmesi (Alarm Kontrol), (vi) Alarm Kontrol Hizmeti
ve/veya Düzenli Kontrol Hizmeti verilecek Mekanların anahtarının "kontrol görevlisi" tarafından muhafaza edilmesi (Anahtar Güvende), (vii) Mekan’da, Hizmet Alan ile kararlaştırıldığı şekilde ve zamanda kontrol yapılması ve raporlanması (Düzenli Kontrol), (viii) Hizmet Alan’ın Mekanı’nda açılış veya kapanışlarına eşlik edilmesi (Refakat) hizmetidir. Bundan böyle "Hizmet" olarak anılacaktır.

 

 

 3.2.Sistem ve Hizmet Bedeli

 

Tüm Vergiler Hariç Sistem Ücreti
Tüm vergiler hariç taahhütlü sistem ücreti
Tüm vergiler hariç aylık alarm izleme hizmeti (taahhütsüz bedel)
Tüm vergiler hariç aylık alarm izleme hizmeti (taahhütlü bedel)
Tüm vergiler hariç Aktivasyon ücreti
Tüm vergiler hariç Aktivasyon ücreti
Toplam Tutar Tahhütsüz
Nakliye Bedeli
Toplam Tutar Tahhütlü

Tüm Vergiler Dahil Sistem Ücreti
Tüm vergiler Dahil taahhütlü sistem ücreti
Tüm vergiler Dahil aylık alarm izleme hizmeti (taahhütsüz bedel)
Tüm vergiler Dahil aylık alarm izleme hizmeti (taahhütlü bedel)
Tüm vergiler Dahil Aktivasyon ücreti
Tüm vergiler Dahil Aktivasyon ücreti
Toplam Tutar Tahhütsüz
Nakliye Bedeli
Toplam Tutar Tahhütlü

Seçilen Paket: 
{_urunbilgileri_}

 
Taahhüt süresi, Taahhüde aykırılık halinde ödenecek tutar, Sözleşmenin sonlanması halinde ödenecek tutar,
 
Ödeme Şekli ve planı
Vade Tarihi: Fatura tarihinden itibaren 5 gün 
Teslimat Adresi:
Fatura adresi:
Sipariş Tarihi: 
Teslim Şekli: Securitas Alarm
Hizmetin Verileceği Adres: 
Hizmetin Başlangıç Tarihi: 
 
(**) Hizmet alan’ın seçtiği paket kapsamında ilk fatura sözleşme imzalanması ile birlikte derhal SECURITAS ALARM tarafından düzenlenecektir.

(**) Hizmet Alan’ın seçtiği paket kapsamında olması ve/veya talep etmesi halinde Alarm Kontrol, Refakat, Düzenli Kontrol, Anahtar Güvende hizmetleri; Kontrol Görevlisi marifetiyle Securitas Kontrol ve Destek Hizmetleri A.Ş. tarafından verilecek olup, Hizmet Alan bu hususta detaylıca bilgilendirilmiş olduğunu ve bu duruma onay verdiğini kabul eder.

Vergi oranlarının satıştan sonra değişmesi durumunda, Sözleşmenin kurulması anındaki vergi oranı dikkate alınacaktır.

Elektronik Güvenlik Sistemi, sinyalleri (alarm, kurma-kapama, sistem test sinyali, telefon hattı kesilmesi, elektrik kesilmesi, sabotaj, akü zayıf bilgisi vb.) sabit telefon hattı, GSM operatörleri veya internet üzerinden (HİZMET ALAN’nın tercihine göre) AİM’ne göndermektedir. Bu sinyaller üçüncü kişi Telekomünikasyon Kurumları tarafından belli tarifelere göre ücretlendirilmekte ve HİZMET ALAN’ın telefon faturasına yansıtılmaktadır. Bununla birlikte, HİZMET ALAN, SECURITAS ALARM tarafından temin edilen GSM Modülünü talep etmesi halinde, SECURITAS ALARM tarafından Sim Kart temin edilecek olup, HİZMET ALAN’ın paket kapsamında belirlenen bedel dışında ayrıca bir ek bedel ödeme yükümlülüğü olmayacaktır.
 
Kamera Sistemlerinde ise İnternet Servis Sağlayıcıların paket/tarifelerine göre (band genişliği/hız ve toplam
download/upload limitlerine göre) fiyatlar değişebilmektedir. Kullanılan internet hattının özelliğine göre kamera sistemine erişim hızı da farklılık gösterebilmektedir.
 
Soft Paket hizmeti kapsamında Hizmet Alan’ın talebi doğrultusunda yapılacak her bir operatör araması işbu bilgilendirme formunun 3.2. Maddesinde (sözleşmenin 5.maddesi) yer alan ücret üzerinden ayrıca ücretlendirilecek, her bir ay içinde yapılan operatör araması sayısı bu tutar üzerinden hesaplanarak ay sonunda ilgili faturaya yansıtılacaktır.

Securitas Alarm Mobil" Uygulamasına ilişkin olarak; taahhüde ilişkin haklar saklı kalmak üzere; Hizmet bedelinde meydana gelecek değişiklikler hakkında SECURITAS ALARM tarafından Hizmet Alan’a Kalıcı Veri Saklayıcısı (SMS, e-posta...vb…) ile bilgilendirme yapılacaktır. Hizmet Alan, hizmet bedelindeki değişikliğini kabul etmemesi halinde, kendisine bilgilendirme yapılmasına müteakip 7 (yedi) gün içinde iptal talebini SECURITAS ALARM’a ileterek Securitas Alarm Mobil Uygulamasını iptal edebilecektir. Bu süre içerisinde iptal talebini iletmeyen HİZMET ALAN, yeni dönemde uygulanacak hizmet bedeline ilişkin değişikliği kabul etmiş sayılacaktır. SECURITAS ALARM, dilerse "Securitas Alarm Mobil" Uygulaması kullanımını ücretsiz olarak sunabilecektir, bu durumda ücretsiz kullanım süresini belirleme hakkı ve kriterler tamamen SECURITAS ALARM'ın takdirine bağlı olarak belirlenir ve ücretsiz deneme hakkı veya süresi, suiistimali önleme amacıyla SECURITAS ALARM tarafından kısıtlanabilir.

 

Alarm Kontrol Hizmeti’nin verilebilmesi için ön koşul Hizmet Alan tarafından SECURITAS ALARM’dan alarm izleme hizmetinin alınmış olmasıdır. Bu hizmet Securitas Kontrol Görevlisi tarafından bir ayda maksimum 4 (dört) defa olacak şekilde olup, Hizmet Alan tarafından bir ayda 4 defadan daha çok Alarm Kontrol Hizmeti talep edilmesi halinde; ek olan her bir kontrol hizmeti için Securitas Alarm tarafından ayrıca ek ücret talep edilebilecektir. Her bir Alarm Kontrol Hizmeti 15 (onbeş) dakika ile sınırlıdır.
 
Düzenli Kontrol Hizmeti’nin verilebilmesi için ön koşul Hizmet Alan tarafından SECURITAS ALARM’dan alarm izleme hizmetinin alınmış olmasıdır. Hizmet Alan tarafından seçilen pakete ek olarak düzenli kontrol hizmeti talep edilmesi halinde; ek olan her bir kontrol hizmeti için Securitas Alarm tarafından ayrıca ek ücret talep edilebilecektir.
 
Anahtar Güvende (Emanet) Kontrol Hizmeti’nin verilebilmesi için ön koşul Hizmet Alan tarafından SECURITAS ALARM’dan alarm izleme hizmetinin alınmış olmasıdır.
 
Refakat Hizmeti’nin verilebilmesi için ön koşul Hizmet Alan tarafından SECURITAS ALARM’dan alarm izleme hizmetinin alınmış olmasıdır. Bu hizmet Securitas Kontrol Görevlisi tarafından bir ayda maksimum 2 (iki) defa olacak şekildedir. Hizmet Alan tarafından bir ayda 2 defadan daha çok Refakat Hizmeti talep edilmesi halinde; ek olan her bir refakat hizmeti için Securitas Alarm tarafından ayrıca ek ücret talep edilebilecektir. Her bir Refakat Hizmeti 15 (onbeş) dakika ile sınırlıdır.
 
Hizmet Alan’ın Seçtiği paket kapsamında, Alarm Kontrol, Düzenli Kontrol, Refakat ve/veya Anahtar Güvende Hizmetlerinden biri veya birkaçı bulunması durumlarında; SECURITAS ALARM'ın işbu sözleşme ile ve/veya işbu sözleşmeden bağımsız bir Sözleşme ile üstlendiği Alarm İzleme Hizmeti’nin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde Alarm İzleme Hizmeti, anılı hizmetlerin sunulması için önkoşul olduğundan, Alarm Kontrol, Düzenli Kontrol, Refakat ve/veya Anahtar Güvende Hizmetleri de kendiliğinden sona erecektir/sözleşme kendiliğinden
sona erecektir.
 
İşbu önbilgilendirme formu kapsamındaki Mekan için, işbu önbilgilendirme formu ve devamında mesafeli satış sözleşmesinin imzalanacağı tarihten önce, "Görüntülü Elektronik Güvenlik Sistemi Satış Tipinde" imzalanmış ve yürürlükte olan mesafeli satış sözleşmesi var ise; işbu önbilgilendirme formu kapsamında mesafeli satış sözleşmesi’nin imzalandığı tarihte , ilgili (eski) sözleşme herhangi bir bildirme gerek kalmaksızın kendiliğinden sona erecektir.
 
Belirtilen Alarm İzleme/ Alarm Kontrol, Refakat, Düzenli Kontrol, Anahtar Güvende hizmet bedeli taahhüt süresinin ilk yılı sabittir. Birinci yılın sonunda hizmet bedeli, bir önceki yılın aynı ayına göre (ÜFE+TÜFE) /2 oranında arttırılacaktır.

 

 

  • Elektronik Güvenlik Sistemi HİZMET ALAN’ın belirttiği adrese teslim edilecektir. Teslim edildikten sonra montaj/teknik servis hizmeti için HİZMET ALAN tarafından randevu alması/oluşturması gerekmektedir.
 
  • HİZMET ALAN montaj/teknik servis hizmeti için randevuyu; sistemlerin içerisinde yer alan barkod stickerlar aracılığı ile, 444 99 73’ü arayarak müşteri hizmetlerinden oluşturulabilecektir.
 
  • HİZMET ALAN tarafından randevu oluşturulduktan sonra Securitas Alarm tarafından montaj/teknik servis hizmeti için planlama yapılarak HİZMET ALAN’ın mekanında gerekli işlemler ücreti mukabilinde gerçekleştirilecektir.
 
 
3.3. TAAHHÜT ŞARTLARI
3.3.1 Securitas Alarm tarafından bu Sözleşmeden beklenen fayda, Hizmetin sürdürülmesidir. Securitas Alarm, Sözleşmede belirlenen fiyatları Hizmet Alan’ın, seçtiği pakete göre, belirlenen süre boyunca Hizmet alacağı varsayımı ve kabulüne göre hazırlamıştır. Paketlerin Sözleşme ile belirlenen uygun fiyatlarda satışını yapabilmek için büyük miktarda yatırımlar, mal alımı, istihdamı da içeren organizasyon ve diğer grup şirketleri ile sözleşmeler yapmıştır. Bu nedenle, Hizmet Alanın taahhüdüne aykırı davranması sonucunda seçtiği Paket türüne göre, taahhüde aykırılığın gerçekleştiği ay itibari ile Hizmetin genel piyasa fiyatı ile Sözleşme hükümleri
uyarınca ortaya çıkacak fark (tutar) ve/veya aşağıda belirtilen bedeller Hizmet Alan tarafından SECURITAS ALARM’a ödenecektir. Paket piyasa fiyat farkı aylık tutar, Hizmet Alan’ın hizmeti aldığı ay sayısı ile çarpılarak, hizmet aldığı süre için piyasa fiyat farkı bedeli bulunacak, Hizmet Alan, bu bedeli tek seferde ödeyecektir. Hizmet Alan’ın Hizmet almadığı aylar için herhangi bir fiyat farkı uygulaması olmayacaktır.
3.3.2 Hizmetin sağlanması amacıyla Hizmet Alan’ın mekanına Elektronik Güvenlik Sistemi kiralaması yapılması halinde; Sözleşmenin Hizmet Alan’ın kusurundan dolayı Securitas Alarm tarafından 14. madde hükmü çerçevesinde feshedilmesi veya Hizmet Alan’ın Taahhüdüne aykırı davranması durumlarında, Hizmet Alan ekli bilgi ihbar ve güvenlik risk analizi formunda tanımlanan ve kendisine ücretsiz olarak sağlanan "proje, mühendislik ücreti" ve "demontaj servis ücretini" peşin olarak ödeyecektir. Hizmet Alan, bu hususta Sözleşme ile bilgilendirilmiş olup ödeme yükümlülüğünün doğması için fatura tanzimi gerekmemektedir. Ayrıca Hizmet Alan’ın hizmetin sona erme anına kadar doğmuş ve ödenmeyen borçları varsa bu bedeller de Hizmet Alan tarafından en geç fesih anında ödenecektir. Taahhüt Süresi sonunda Sözleşmenin feshedilmesi durumunda ise Hizmet Alan’ın "proje, mühendislik ücreti" ile ilgili herhangi bir yükümlülüğü kalmayacaktır. Ancak sadece SECURITAS ALARM'ın bildireceği güncel "demontaj servis ücreti" her durumda Hizmet Alan’dan peşin olarak tahsil edilecektir.
3.3.3 Hizmetin sağlanması amacıyla Hizmet Alan’ın mekanına Elektronik Güvenlik Sistemi satışı yapılması halinde; Sözleşmenin Hizmet Alan’ın kusurundan dolayı Securitas Alarm tarafından 14. madde hükmü çerçevesinde feshedilmesi veya Hizmet Alan’ın Taahhüdüne aykırı davranması durumlarında Sözleşmenin eki niteliğinde olan Proforma (Mali Hükümler) dikkate alınır.
 
Tarafların genel hükümlerden kaynaklanan tazminat hakları saklıdır.
 
 
4.CAYMA HAKKI (*)
4.1 İşbu bilgilendirme formunun 4.maddesinde düzenlenen cayma hakkı, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili sair mevzuat kapsamında sadece "tüketici" sıfatını haiz HİZMET ALAN nezdinde geçerli olup, HİZMET ALAN’ın "gerçek veya tüzel kişi tacir" olması ve/veya sözleşme konusu hizmetin Hizmet Alan’ın işyerinde veriliyor olması halinde Hizmet Alan’ın cayma hakkı bulunmamaktadır.
4.2 HİZMET ALAN, işbu sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, HİZMET ALAN onayı ile sözleşme ifasına başlanması (kurulumun yapılması, Elektronik Güvenlik sisteminin alarm izleme merkezine bağlanması, AİM’den gelen alarm ve talimata istinaden "kontrol görevlisi" tarafından Mekana gidilerek Mekan’ın kontrol edilmesi, Hizmet Alan’ın Mekanı’nda açılış veya kapanışlarına
eşlik edilmesi...v.b.) cayma hakkının istisnasını oluşturmaktadır. Bu durumda HİZMET ALAN cayma hakkını kullanamayacaktır.
4.3 HİZMET ALAN tarafından cayma hakkı yazılı olarak ilgili mevzuatta belirtildiği şekilde Ek-1’de yer alan örnek formun doldurularak ve imzalanarak posta yolu ile SECURITAS ALARM'ın mektup adresine veya Ek 1’de yer alan örnek formdaki bilgilerin yer aldığı bilgileri içerecek şekilde yahut bu ek formun doldurulması suretiyle elektronik posta ile e-posta adresine ulaştırılabilecektir.
4.4 SECURITAS ALARM, cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
4.5 Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi, Sözleşmenin 12. maddesindeki hükümlere tabidir.
4.6 Yönetmelik gereğince HİZMET ALAN aşağıdaki durumlarda cayma hakkını kullanamaz:
a. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SECURITAS ALARM veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b. HİZMET ALAN’nin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürünlere ilişkin sözleşmeler.
c. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek Ürünlerin teslimine ilişkin sözleşmeler.
d. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan Ürünlerden; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
e. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan Ürünlere ilişkin sözleşmeler.
f. Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
g. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler. Bu düzenleme doğrultusunda HİZMET ALAN onayına bağlı olarak hizmet sunulmasına başlanıldıktan sonra cayma hakkı kullanılamayacaktır.
 
5.ÖDEME KOŞULLARI
 
5.1 HİZMET ALAN, işbu Sözleşme’nin kurulması aşamasında Hizmet Bedeli’nin tahsilatının yapılabilmesi için SECURITAS ALARM'ın IVR Sistemi’ne kredi kartı bilgilerini tanımlayacaktır. IVR Sistemi’ne girilen kredi kartı bilgileri ile E-Tahsilat Sistemi Üzerinden tahsilatlar yapılacaktır. Hizmet Alan, Securitas Alarm’nin herhangi bir müdahalesi ve/veya işlemi olmadan E-Tahsilat Sistemi üzerinden kredi kartı bilgilerinin tanımlamasını bizzat gerçekleştirecektir.
5.2 İşbu Sözleşme doğrultusunda düzenlenecek fatura bedeli, HİZMET ALAN’ın işbu sözleşmenin kurulması sırasında bilgilerini vermiş olduğu kredi kartından otomatik olarak tahsil edilecek olup, HİZMET ALAN bu hususta açıkça bilgilendirilmiş ve bu hususu kabul etmiştir.
5.3 Hizmet Alan, vermiş olduğu kredi kartı bilgilerinin işbu Sözleşme süresi boyunca Securitas Alarm tarafından düzenlenecek fatura bedelini tahsilatı amacıyla kullanılmasına rıza gösterip muvafakat etmiştir.
5.4 Herhangi bir nedenle ilk ay Hizmet bedeli ödenmez veya ödeme yapılan kartın ait olduğu banka tarafından işlem yapılmaz ya da işlem iptal edilirse, SECURITAS ALARM, işbu Sözleşme’yi haklı olarak feshetme hakkına sahip olacaktır ve böyle bir durumda SECURITAS ALARM'ın ifa yükümlülüğü ortadan kalkar. Bu durumda HİZMET ALAN, hiçbir sebep, şekil ve surette SECURITAS ALARM’dan hiçbir talepte bulunamaz.
5.5 HİZMET ALAN’ın, Hizmet bedelini kredi kartı ile ödemesi durumunda, vade olanakları, sayısı, vade farkı ve diğer hususların tamamı banka tarafından tespit edilen kredili ödeme imkanları olup, SECURITAS ALARM ile HİZMET ALAN arasındaki ilişkiden bağımsızdır.
5.6 Hizmetin ifasına başlandıktan sonra, herhangi bir nedenle, işlem yapılan kredi kartının ait olduğu banka/finans kurumunun aylık Hizmet bedellerini Securitas Alarm'a ödememesi halinde, bu husus HİZMET ALAN’a telefon ve/veya e-posta, kısa mesaj (sms) gibi yollarla bildirilir. Her ay kredi kartından tahsilatın yapılıp yapılmadığının kontrolü HİZMET ALAN’ın yükümlülüğündedir. Kredi kartından tahsilatın yapılamaması halinde HİZMET ALAN en geç 3 gün içinde, tahsil edilemeyen aylık Hizmet bedel (ler)ini farklı bir ödeme kanalı ile ödemekle yükümlüdür. Ödemenin işbu madde de belirtilen süre içerisinde de yapılmaması durumunda
SECURITAS ALARM herhangi bir ihtar veya ihbara gerek olmaksızın Hizmeti anında sonlandırma hakkına sahiptir. Bu durumda oluşabilecek güvenlik zafiyetinden HİZMET ALAN sorumlu olacaktır.
5.7 SECURITAS ALARM, HİZMET ALAN’ın aylık hizmet bedellerini ödememesi nedeni ile hizmet vermeme hakkı saklı kalmak kaydı ile ödenmeyen hizmet bedeli alacağını yasal takibe koyarak, bu nedenle oluşan tüm zarar ve ziyanını talep edebilir. Bu durumda HİZMET ALAN ödemede geciktiği tutarları TL bazında Vade Gününden başlayarak, fiilen ödeme yapılan güne kadar yürürlükte olan yıllık yasal faiz oranının %100 fazlası oranında faiz ile birlikte, ödemede geciktiği gün sayısı üzerinden ödeyecektir. HİZMET ALAN’ın "gerçek veya tüzel kişi tacir"" olması ve/veya sözleşme konusu hizmetin Hizmet Alan’ın işyerinde veriliyor olması halinde, vadesinde ödenmemiş bakiyelere fatura tarihinden itibaren yürürlükte olan ticari reeskont faiz oranında gecikme faturası kesilecektir.
5.8 Kredi kartı ile yapılan ödemelerde tüm iade işlemleri HİZMET ALAN’ın kredi kartına iade suretiyle yapılır. İade edilen tutar, siparişin iptal edilmesinden sonra 7 (yedi) gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra HİZMET ALAN hesaplarına yansıması bankanın kendi işlem süreçleri ile ilgili olduğundan, olası gecikmeler için SECURITAS ALARM'ın herhangi bir şekilde müdahalede bulunması ya da sorumlu tutulması mümkün değildir. HİZMET ALAN açıkça bilgi sahibi olarak bu hususları kabul etmiştir. İadeler kredi kartına yansıtılmakta ve banka iadeyi nakit olarak yapmamaktadır. Kredi kartına taksitle yapılan satışlarda, SECURITAS ALARM bankaya iadeyi tek seferde yapmakta, ancak banka iadeyi HİZMET ALAN’ın Hizmeti aldığı taksit sayısı ile ve aylık taksitler tutarını ait olduğu ay iade etmek suretiyle yapmaktadır. Havale, EFT ve kapıdan ödeme seçeneklerinde, HİZMET ALAN’ın vereceği hesap numarasına iade gerçekleştirilir.
5.9 HİZMET ALAN’ın seçtiği paketlerde belirlenen sayı, hizmet tipine vb. ek olarak hizmet/sistem talep etmesi halinde; bu ek talepler ek ücrete tabi olup, SECURITAS ALARM bunları ayrıca fatura edecektir.
5.10 HİZMET ALAN, işbu Sözleşme kapsamındaki Mekan’ından başka bir Mekan ve/veya Mekanları için SECURITAS ALARM ile ayrı bir mesafeli satış sözleşmesi ve/veya sözleşmeleri imzalamış ise; bu halde herhangi bir mesafeli satış sözleşmesinden birine ait ödeme yükümlülüğünü zamanında ve gereği gibi yerine getirmemesi halinde; HİZMET ALAN tarafından ödeme yükümlülüğünün yerine getirilmesi için SECURITAS ALARM, HİZMET ALAN’a yazılı bildirim yapacak olup, verilen süreye rağmen ödemenin eksiksiz ve süresinde HİZMET ALAN tarafından yapılmaması halinde, SECURITAS ALARM'ın mevcut imzalı diğer mesafeli satış
sözleşmeleri kapsamında da hizmeti durdurma ve/veya sözleşmeyi derhal feshetme hakkı bulunmaktadır.
5.11 HİZMET ALAN yukarıdaki konularda açıkça bilgilendirildiğini kabul eder.
5.12 HİZMET ALAN, Hizmet ile ilgili talep ve şikayetlerini Sözleşme'nin giriş kısmındaki SECURITAS ALARM iletişim bilgileri aracılığıyla Securitas Alarm'a bildirerek, şikayet talep kaydı oluşturabilir. Bu durumda SECURITAS ALARM, HİZMET ALAN talep ve şikayetini değerlendirerek, HİZMET ALAN’a bilgi vermekle yükümlüdür.
6. HİZMET ALAN BİLGİLERİ ve KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI HAKKINDA BİLGİLENDİRME
6.1 Hizmet Alan’ın, işbu Sözleşme kapsamındaki Hizmetlere ilişkin ve Sözleşme kapsamı ile sınırlı olarak işlenmek üzere SECURITAS ALARM’a yazılı veya sözlü olarak verdiği kendisine ve veya 3. Kişilere ait her türlü kişisel veri, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanun kapsamında; Securitas Alarm tarafından hukuka ve mevzuata uygun şekilde yalnızca işbu Sözleşme kapsamı ile sınırlı ve meşru amaçlar doğrultusunda ilgili mevzuata uygun olarak işlenecek ve kullanılacaktır.
6.2 Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma: Securitas Alarm, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 10. maddesi gereğince kişisel verilerin elde edilme şekilleri, işlenme amaçları, paylaşılan kişiler, hukuki nedenleri ve ilgili kişilerin hakları hususunda Hizmet Alan’ı işbu Sözleşme onay süreç öncesinde https://www.securitasalarm.com.tr/kurumsal/mesefalisatis_aydinlatma.pdf adresinde yer alan Aydınlatma Metni ile bilgilendirmiş olup Hizmet Alan söz konusu bilgilendirme metnine dilediği zaman ulaşabilmektedir.
6.3 Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Açık Rıza: Hizmet Alan, kişisel verilerinin, işbu sözleşmenin 4.2. maddesinde bulunan linkte yer alan metinde yapılan açıklamalar kapsamında işlenmesini ve yine ilgili metinde belirtildiği üzere yurt dışında yerleşik sunucularda tutulmasını konu hakkında tereddüde yer vermeyecek şekilde bilgi sahibi ve aydınlatılmış olarak açık rızası ile kabul eder.
6.4 Hizmet Alan’a ait kişisel verilerin, tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir
hale getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem Securitas Alarm tarafından işbu Sözleşme kapsamındaki Hizmetler ve yasal mevzuat çerçevesinde yapılacaktır.
6.5 Tüm bu izah edilen hususlar konusunda Hizmet Alan, SECURITAS ALARM’a başvurarak; Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme, işlemiş ise buna ilişkin olarak bilgi talep etme, işlenen kişisel verilerin işlenme amacını ve amaca uygun kullanımını öğrenme, verilerin aktarıldığı 3. Kişileri bilme, yanlış veya eksik ise düzeltilmesini isteme, gerekli durumlarda silinmesini veya yok edilmesini isteme, düzeltme veya yok etme durumlarında bunların Kişilere bildirilmesini isteme, işlenen veriler nedeniyle kendisi aleyhine çıkacak durumlara itiraz etme, kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebi ile zarara uğrar ise zararın giderilmesini talep
etme hakkına sahiptir.
6.6 Hizmet Alan, Securitas Alarm’nin ihbar yükümlülüğü doğrultusunda iletişim kuracağı/arayacağı kişilerin adı, soyadı, telefon numarası bilgilerini SECURITAS ALARM’a iletecektir. Hizmet Alan, bu amaçla kişisel verilerini SECURITAS ALARM’a bildirdiği 3.kişilerden KVKK gereği aydınlatma ve açık rıza yükümlülüklerini yerine getireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.7 SECURITAS ALARM, Hizmet Alan’a ve Hizmet Alan’ın Bilgi İhbar ve Güvenlik Risk Analiz Formu’nda bildirdiği Aranacak Listesi’ndeki kişilere karşı 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerini yerine getirecektir. Bilgi İhbar ve Güvenlik Risk Analiz Formu’nda HİZMET ALAN’ın bildirdiği Aranacak Listesi’nde yer alan 3.kişiler tarafından kişisel verilerin SECURITAS ALARM ile paylaşılmasına açık rıza verilmemesi, SECURITAS ALARM tarafından kendilerine erişim sağlanmaması yönünde talepte bulunulması halinde Hizmet Alan, SECURITAS ALARM'ın ihbar yükümlülüğünü yerine getiremeyeceği hususunda açıkça bilgilendirilmiş ve bu nedenle oluşabilecek güvenlik zafiyetlerinden SECURITAS ALARM'ın sorumlu olmadığını kabul ve beyan eder. Böylesi bir durumda Hizmet Alan, oluşabilecek tüm sonuçlardan kendisinin sorumlu olduğunu kabul ve beyan eder.

7.UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
HİZMET ALAN’ın "gerçek veya tüzel kişi tacir" olması ve/veya sözleşme konusu hizmetin Hizmet Alan’ın işyerinde veriliyor olması hali hariç olmak üzere, başka deyişle HİZMET ALAN’ın tüketici sıfatını haiz olduğu hallerde HİZMET ALAN Sözleşme ile ilgili her türlü uyuşmazlığın çözümünde 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’da ve bu kanuna ilişkin çıkarılan yasal düzenlemelerde belirtilen parasal sınırlar doğrultusunda Tüketici Hakem Heyetleri ve/veya Tüketici Mahkemeleri’ne ( zorunlu dava şartı arabuluculuk sürecini tamamlamak suretiyle) başvuru yapabilecektir. Her halükarda HİZMET ALAN’ın ve/veya SECURITAS ALARM'ın İcra ve İflas Kanunundaki ve sair genel mahkemelerdeki hakları saklıdır. Bu doğrultuda işbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda Ankara Merkez Mahkemeleri ve Ankara İcra Daireleri yetkilidir.
 
İşbu ön bilgilendirme, onay tarihinde HİZMET ALAN tarafından elektronik ortamda "onay" kutusu seçilmek suretiyle onaylanmış olup Sözleşmenin eki ve ayrılmaz bir parçası haline gelecektir.



 

 

SATICI: SECURITAS ALARM İZLEME VE GÜVENLİK SİSTEMLERİ A.Ş

ALICI: 

TARİH: 
IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.